La Cellera de Ter » Preinscripció a l’escola bressol municipal

Preinscripció a l’escola bressol municipal

  • El codi de centre és: 17006976
  • El període de preinscripció és del 8 al 22 de maig ambdós inclosos.
  • En el cas d’haver obtingut plaça, el termini de la matrícula és del 16 al 25 de juny ambdós inclosos.
  • La preinscripció i la matrícula es realitzarà de forma telemàtica a la web de l’Ajuntament, podeu trobar els enllaços en aquesta mateixa pàgina.
  • cal disposar de l’IdCATMòbil o certificat digital per per tal de poder identificar-se i accedir al tràmit.

Full Preinscripció

Oferta de Places

Documentació necessària per fer el tràmit

Per fer la sol·licitud de preinscripció cal presentar tota la documentació necessària per acreditar la identitat de les famílies sol·licitants i l’acompliment dels criteris d’assignació de places. És important que tinguis a mà una còpia de cada un dels documents que s’hagi de presentar.

Els documents necessaris per acreditar la identitat de les famílies en la sol·licitud de preinscripció són:

  • Certificació electrònica de la inscripció de naixement o el llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
  • DNI del pare, la mare, el tutor, la tutora o el guardador o la guardadora de fet de l’alumne o alumna.
    Si la persona sol·licitant és estrangera, necessitarà la targeta de residència on consta el NIE o el passaport, i si és estrangera comunitària li caldrà adjuntar el document d’identitat del país membre de la Unió Europea.

De manera excepcional, es poden acreditar les dades d’identificació o de filiació de l’alumnat estranger amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o la directora del centre educatiu corresponent valorarà i examinarà la documentació presentada.

Els documents necessaris per acreditar els criteris prioritaris són:

Per justificar la proximitat del domicili habitual a l’escola. Per confirmar l’adreça del domicili familiar es necessita un certificat o volant de convivència de l’alumne, on ha de constar l’adreça del domicili i acreditar que l’alumne viu com a mínim amb el pare o la mare que presenta la sol·licitud.

Per acreditar la proximitat del lloc de treball del pare, la mare, el tutor o tutora legal o guardador o guardadora de fet a l’escola. En el cas de les persones assalariades, és suficient si s’aporta el contracte laboral o un certificat emès per l’empresa. En el cas de ser treballadora o treballador autònom, s’haurà de presentar el model de l’Agència tributària 036 o 037, on es deixa constància del domicili en què es porta a terme l’activitat.

Per justificar la renda garantida de ciutadania. Aportació de documents com la certificació o la resolució emesa pel Departament de Drets Socials.

Per acreditar els criteris complementaris es poden presentar els documents següents:

Per acreditar que l’alumne o alumna forma part d’una família nombrosa. Caldrà presentar el títol de família nombrosa vigent.

Per acreditar que l’alumne o alumna forma part d’una família monoparental. Caldrà presentar el títol de família monoparental vigent.

El fet d’haver nascut en un part múltiples’acredita amb la certificació electrònica de la inscripció de naixement o el llibre de família.

La situació d’acolliment familiars’acredita amb la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.

Per acreditar que un membre de la unitat familiar té una Cal presentar el certificat o la targeta acreditativa de discapacitat que emet el Departament de Drets Socials o els organismes competents en altres comunitats autònomes. També es pot adjuntar el document que acrediti ser beneficiari o beneficiària d’una pensió d’incapacitat permanent de grau total o de gran invalidesa, o bé, quan sigui oportú, el corresponent certificat de les classes passives que tenen reconeguda una pensió de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

La condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme s’acredita amb la sentència judicial de qualsevol ordre jurisdiccional, l’ordre de protecció vigent, o l’informe dels serveis socials o el certificat que acredita la condició de víctima de terrorisme que emet la Subdirección General de Apoyo a Víctimas del Terrorismo del Ministeri de l’Interior.

Requisits

1. Per a accedir telemàticament a la seu electrònica i omplir la instància, cal disposar d’algun sistema d’identificació digital. Per exemple, l’idCAT mòbil o certificats digitals com l’idCAT Certificat, firmes electròniques de la FNMTDNIe o similars. També són admesos altres sistemes de validació, tals com el sistema Cl@ve o Ciudadanos UE, etc.

2. Omplir la documentació requerida segons cada cas, en aquesta mateixa pàgina podeu trobar els documents que s’hauran d’omplir degudament, desar al vostre dispositiu (ordinador, tauleta, telèfon mòbil), que després s’hauran d’adjuntar dins la instància amb la resta de documentació que es pugui sol·licitar. 

3. Un cop tingueu el sistema d’identificació personal i omplerta la documentació ja podreu accedir a tramitar la sol·licitud d’alta mitjançant instància genèrica.

Omplir sol·licitud i accedir a la seu electrònica

Un cop tingueu la sol·licitud d’alta degudament omplerta i desada heu d’accedir a la seu electrònica de l’Ajuntament i presentar-la mitjançant instància genèrica juntament amb tota la documentació que es demana respectivament a cada sol·licitud.

  1. Baixar el model de sol·licitud segons necessitats (consulteu la llista inferior)
  2. Omplir el document adequadament
  3. Desar a l’ordinador, tauleta o telèfon mòbil
  4. Tenir a punt la resta de documentació requerida
  5. Entrar a l’apartat Instància genèrica de la Seu Electrònica.
  6. Omplir instància i adjuntar sol·licitud i documentació.
  7. Finalitzar tràmit i esperar una resposta electrònica.