La Cellera de Ter » Ajuts per a l’adquisició de llibres de text i material escolar

Ajuts per a l’adquisició de llibres de text i material escolar

L’Ajuntament de la Cellera de Ter obre la convocatòria d’ajuts destinada a famílies amb infants i joves escolaritzats que necessiten suport econòmic per adquirir llibres de text i material escolar complementari per al curs vigent. Aquest programa…

L’Ajuntament de la Cellera de Ter obre la convocatòria d’ajuts destinada a famílies amb infants i joves escolaritzats que necessiten suport econòmic per adquirir llibres de text i material escolar complementari per al curs vigent. Aquest programa forma part de les bases reguladores de subvencions municipals aprovades pel consistori

L’objectiu és garantir la igualtat d’oportunitats i assegurar que tots els alumnes d’educació infantil, primària i secundària puguin iniciar i continuar els seus estudis amb el material necessari.

Qui pot demanar l’ajut?

Poden ser beneficiàries les famílies que:

  • Tinguin infants o adolescents empadronats a la Cellera de Ter.
  • Tinguin els fills escolaritzats en educació infantil, primària o secundària.
  • Acreditin una situació de necessitat social i/o econòmica, d’acord amb la valoració prevista a les bases.

Què cobreix l’ajut? L’ajut pot incloure:

  • L’adquisició de llibres de text del curs escolar.
  • L’adquisició de material escolar complementari essencial per a l’estudi.
  • La quantia màxima es determina segons la puntuació obtinguda al barem econòmic i social. Mai pot superar la despesa justificada per la família.

Documentació necessària. Per tramitar l’ajut cal aportar:

  • Document del centre escolar on constin els llibres i materials necessaris.
  • Justificant de la sol·licitud de beca de llibres de la Comunitat Autònoma (si escau) i la seva resolució.
  • Documentació econòmica i familiar general indicada a les bases (llibre de família, declaració de la renda, nòmines, certificats oficials, etc.).

Pagament i justificació

  • Un cop resolta favorablement la sol·licitud, l’Ajuntament fa el pagament per transferència bancària o a través del centre educatiu, segons el cas.
  • Per justificar l’ajut cal presentar tota la documentació acadèmica i de despesa dins el termini indicat.

Termini de presentació

Les sol·licituds es poden presentar del 27 de novembre fins a l’11 de desembre (ambdós inclosos) mitjançant la seu electrònica o el Registre General de l’Ajuntament.

————————————————————-

Com puc sol·licitar els ajuts

  • Llegir les bases per saber si tinc dret a poder sol·licitar-la.
  • Descarregar la sol·licitud.
  • Omplir adequadament tots els camps requerits.
  • Desar el document.
  • Anar a la seu electrònica de l’Ajuntament i omplir una instància genèrica (electrònicament).
  • Omplir les dades que es sol·liciten i adjuntar la sol·licitud que hem desat prèviament.
  • Adjuntar altres documents si es requereixen en la sol·licitud.

Documents adjunts