Av. Montserrat 20 - 17165 La Cellera de Ter (Girona) Tel. 972421902


Ajuntament de la Cellera de Ter
Cartipàs Municipal 2019-2023
El cartipàs municipal és l’agrupació de decrets i/o resolucions que articulen mesures organitzatives que, a l’inici del mandat, determinen les característiques pròpies de l’organització i funcionament de la Corporació municipal.
L’organització de l’Ajuntament s’estructura a partir dels òrgans de govern, els òrgans complementaris i els de desconcentració i de participació.
El Reglament Orgànic Municipal és el que regula l’organització de l’Ajuntament i el funcionament dels òrgans municipals, en ús de les atribucions que li reconeixen els articles 20 i 69 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local i l’article 6 de la Llei 8/1987, de 15 d’abril, municipal i de règim local de Catalunya.
Cartipàs Municipal, Ajuntament de la Cellera de Ter
Ple: Regidors de govern i d’oposició regidors (9)
Equip de Govern: Alcaldia, 2 tinents d’alcaldia, regidors/es de govern
Oposició: Cap de l’oposició i regidora oposició.
REGIDOR/A | Regidoria |
Xevi Boïgues (Alcalde) | Alcaldia. Serveis bàsics i espais públics |
David Sarsanedas | Urbanisme i habitatge |
Gemma Panella | Cultura i educació |
Jaume Salas | Administració i activitat econòmica |
Alba Rodriguez | Ciutadania, benestar social i igualtat |
Amadeu Breva | Esport, participació i formació artística |
Joël Torcque | Medi ambient, salut i promoció de l’entorn |
A títol merament enunciatiu i no exhaustiu, els camps d’actuació i les matèries que corresponen a cadascuna de les regidories són els següents:
Alcaldia. Serveis bàsics i espais públics
- Protecció civil
- Coordinació i direcció dels serveis de vigilància municipal.
- Polítiques de prevenció d’incendis forestals. (ADF)
- Manteniment de les vies públiques urbanes.
- Coordinació dels següents serveis:
- Xarxa viària urbana i interurbana
- Xarxa clavegueram
- Xarxa enllumenat públic
- Xarxa d’aigua potable
- Programa de control d’aigua i sanejament.
- Política municipal en matèria de residus, recollida selectiva, servei de deixalleria, control i seguiment de la prestació d’aquests serveis.
- Neteja viària i de places i espais públics.
- Manteniment, conservació i reparació d’equipaments municipals (edificis, parcs i jardins, cementiri, etc.)
- Coordinació i direcció dels serveis de brigada municipal
Urbanisme i Habitatge
- Ordenació, planejament i gestió urbanística.
- Coordinació dels serveis tècnics municipals
- Execució i disciplina urbanística
- Gestió del patrimoni municipal
- Desenvolupament i seguiment de la redacció del POUM
- Promoció de l’habitatge
Cultura i Educació
- Fomentar, promocionar i facilitar la difusió cultural.
- Control, gestió i direcció dels equipaments públics destinats a serveis culturals (Hotel d’Entitats i Biblioteca).
- Organització d’activitats culturals i lúdiques
- Programació i desenvolupament de les festes del Roser i del Pasteral
- Presidència de les comissions d’actes festius
- Coordinació i promoció de la biblioteca
- Relació amb les entitats culturals del municipi.
- Patrimoni historicoartístic
- Relació amb la comunitat educativa dins el seu projecte educatiu.
- Participar en les reunions del Consell Escolar de l’escola Juncadella i l’escola Bressol “Sol Solet”
- Escola Bressol “Sol Solet”.
- Relació amb l’AFA de l’Escola Juncadella i l’Escola Bressol “Sol Solet”.
- Relació amb l’INS en relació als alumnes del municipi.
Administració i activitat econòmica
- Gestió de la informàtica, les noves tecnologies i, desenvolupament de l’administració electrònica.
- Foment de la política de transparència.
- Política de recursos humans.
- Intervenció i tresoreria.
- Proposta d’establiment, gestió i recaptació de tributs i preus públics.
- Inspecció i recaptació tributària, planificació, proposta.
- Gestió econòmica i pressupostària
- Foment i promoció econòmica del municipi (comerç, serveis, indústria, sector primari i turisme).
- Direcció i coordinació dels mercats i fires municipals.
Ciutadania, benestar social i igualtat
- Direcció i gestió de les competències municipals en matèria de serveis socials
- Control, gestió i direcció dels equipaments públics destinats a serveis socials (Llar de Jubilats i serveis externs).
- Foment de polítiques de suport a la família
- Relació amb el grup de persones “amics dels malalts”
- Gestió i coordinació del servei d’assistència social
- Foment de polítiques d’igualtat i nova ciutadania
- Gestió de les polítiques d’acció social
- Cooperació internacional i ajuda humanitària.
- Elaborar i desenvolupar el Pla Local de Joventut.
- Organització i coordinació d’activitats i polítiques adreçades a infants
- Organització i coordinació d’activitats i polítiques adreçades a joventut.
- Organització i coordinació d’activitats i polítiques adreçades a gent gran.
- Gestió i coordinació d’equipaments públics adreçats a serveis a la joventut.
- Coordinació i treball amb òrgans supramunicipals en matèria de polítiques de joventut
- Relació i comunicació amb joves i entitats juvenils.
Esport, participació i formació artística
- Suport i reconeixement a clubs i esportistes.
- Control i gestió d’instal·lacions esportives.
- Coordinació i treball amb òrgans supramunicipals en matèria de polítiques esportives.
- Gestió i foment d’activitats esportives.
- Relació i comunicació amb entitats esportives.
- Coordinació i gestió de la comunicació de l’ajuntament, tant a nivell físic (butlletí, agenda i material promocional) com a nivell digital (webs corporatius, newsletter i xarxes socials)
- Promoció i coordinació dels processos participatius
- Ensenyaments específics: escola de música, escola d’art…
- Participar en la xarxa de ciutats educadores
Medi ambient, salut i promoció de l’entorn
- Control d’abocaments incontrolats.
- Control d’animals i plagues
- Direcció i coordinació de les accions fruit de les polítiques en matèria de sostenibilitat (estalvi d’aigua, energia, canvi climàtic).
- Política municipal en matèria de protecció i promoció de la salut.
- Coordinació amb l’àrea bàsica de salut i el consultori municipal.
- Relació amb les entitats de salut del municipi (Germandat Donadors de Sang)
- Inspeccions sanitàries
- Gestió i promoció de l’entorn natural del municipi.
- Relació i coordinació amb consorcis com Vies Verdes o Consorci del Ter que fomentin l’entorn i/o la seva promoció
- Relació i coordinació amb les entitats locals relacionades amb el medi ambient i l’entorn com la Comunitat de Regants, Amics de l’Entorn…)
- Protecció del medi ambient: programa de foment de la sostenibilitat, Agenda 21, PAES o d’altres plans.

